Zapraszam na szkolenie z zakresu z komunikacji z pacjentem/klientem w dwóch częściach – teoretycznej i praktycznej.
Każdy ma ukształtowany swój sposób reagowania, jaki wypracował w domu czy w środowisku, w którym się najczęściej obraca. Są osoby przekonane, że dobra komunikacja ma znaczenie, że czyjeś słowa mogą zostać z człowiekiem na lata i dlatego warto rozwijać się tym temacie. Są też takie, które doświadczały sytuacji, w której nie wiedziały, jak odpowiedzieć na czyjąś historię, trudność lub radość i dlatego temat komunikacji wydał im się warty uwagi.
Na szkoleniu porozmawiamy o tym, jak wzbogacić swój naturalny sposób rozmowy o metody przebadane i sprawdzone na gruncie psychologii.
Przyjrzymy się następującym aspektom:
- jak dobrze słuchać – jak reagować na historie klienta/pacjenta, identyfikować jego potrzeby i emocje, co mówić w sytuacji, w której nie wiadomo, co powiedzieć,
- jak zbierać informacje od pacjenta/klienta bez oceniania go, w dbałości o jego komfort. Przykładowo można przytoczyć często zadawane pytanie: „Dlaczego dziecko nie nosi okularów?”. Rodzi ono poczucie winy, a można tę informację uzyskać na inne sposoby,
- jakie mogą być źródła nieporozumień, którymi mogą być uniwersalnie zdarzające się błędy komunikacyjne, ale też które mogą być wynikiem różnic w odczytywaniu intencji stojących za wypowiedzią.
Forma realizacji tematu to wykład oraz ćwiczenie umiejętności – praca samodzielna, w niewielkich grupach. Ważnym uzupełnieniem będzie też praca nad sytuacjami z pracy tych uczestników, którzy będą chętni się nimi podzielić. Do tej zaproszę na drugim spotkaniu.
Uczestnicy otrzymają materiały podsumowujące szkolenie – zbierające wiedzę.
Planowane są 2 spotkania trwające 1,5-2 godziny zegarowe.
Szkolenie płatne:
– 200zł brutto dla Członków PTOO
– 400zł brutto dla osób niezrzeszonych
Prowadząca: dr n. med Klaudia Tabała
Psycholog, psychoterapeutka, trenerka kompetencji psychospołecznych.
Przez kilkanaście lat byłam związana z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi, gdzie uczyłam studentów oraz doktorantów zagadnień między innymi związanych z komunikacją, w tym przekazywania złych wiadomości. Mój inny obszar zainteresowań to sen.