Szkolenia

SZKOLENIE KOMUNIKACJA Z PACJENTEM

Informacje ogólne

Zapraszamy na szkolenie z zakresu z komunikacji z pacjentem/klientem w dwóch częściach – teoretycznej i praktycznej.

Każdy ma ukształtowany swój sposób reagowania, jaki wypracował w domu czy w środowisku, w którym się najczęściej obraca. Są osoby przekonane, że dobra komunikacja ma znaczenie, że czyjeś słowa mogą zostać z człowiekiem na lata i dlatego warto rozwijać się tym temacie. Są też takie, które doświadczały sytuacji, w której nie wiedziały, jak odpowiedzieć na czyjąś historię, trudność lub radość i dlatego temat komunikacji wydał im się warty uwagi. Na szkoleniu porozmawiamy o tym, jak wzbogacić swój naturalny sposób rozmowy o metody przebadane i sprawdzone na gruncie psychologii.

Przyjrzymy się następującym aspektom:

  • jak dobrze słuchać – jak reagować na historie klienta/pacjenta, identyfikować jego potrzeby i emocje, co mówić w sytuacji, w której nie wiadomo, co powiedzieć,
  • jak zbierać informacje od pacjenta/klienta bez oceniania go, w dbałości o jego komfort. Przykładowo można przytoczyć często zadawane pytanie: „Dlaczego dziecko nie nosi okularów?". Rodzi ono poczucie winy, a można tę informację uzyskać na inne sposoby,
  • jakie mogą być źródła nieporozumień, którymi mogą być uniwersalnie zdarzające się błędy komunikacyjne, ale też które mogą być wynikiem różnic w odczytywaniu intencji stojących za wypowiedzią.

Szkolenie:

Forma realizacji tematu to wykład oraz ćwiczenie umiejętności - praca samodzielna, w niewielkich grupach. Ważnym uzupełnieniem będzie też praca nad sytuacjami z pracy tych uczestników, którzy będą chętni się nimi podzielić. Do tej zaproszę na drugim spotkaniu.

Uczestnicy otrzymają materiały podsumowujące szkolenie - zbierające wiedzę.

Planowane są 2 spotkania trwające 1,5-2 godziny zegarowe.

Termin szkolenia

Część I: 26 lutego 2024
Część II: 4 marca 2024
Gdzie: Platforma ZOOM
Liczba uczestników ograniczona!

Szkolenie płatne

200zł brutto dla Członków PTOO
400zł brutto dla osób niezrzeszonych

Prowadząca: dr n. med Klaudia Tabała

Psycholog, psychoterapeutka, trenerka kompetencji psychospołecznych. Przez kilkanaście lat byłam związana z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi, gdzie uczyłam studentów oraz doktorantów zagadnień między innymi związanych z komunikacją, w tym przekazywania złych wiadomości. Mój inny obszar zainteresowań to sen.

Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies