KAŻDY SIĘ LICZY

Na Światowy Dzień Wzroku 2022 KAŻDY SIĘ LICZY, a więc we wrześniu, miesiącu poprzedzającym Światowy Dzień Wzroku zachęcamy wszystkich, którzy mogą, do zapisania się na badanie wzroku. Kimkolwiek jesteś, prosimy Cię o zaangażowanie.

Jeśli KAŻDY SIĘ LICZY, musimy się zastanowić nie, co możemy zrobić dla zdrowia własnych oczu i oczu naszych bliskich

  • zaprowadź swoje dziecko na badanie wzroku,
  • pomóż dostać się do gabinetu seniorom z Twojej rodziny lub sąsiedztwa,
  • zastanów się, czy możesz zorganizować badanie wzroku w domu u znajomej osoby niepełnosprawnej.

Nenek Umi, jedna z seniorek wioski, która otrzymała darmowe okulary.

Co jeszcze możesz:

  • Zachęć dwóch znajomych do wykonywania badania wzroku, być może oni zachęcą do tego samego dwie kolejne osoby.
  • Skorzystaj z jednego z naszych plakatów i filmów.
  • Zachęć swojego szefa do zbadania wzroku;
  • Rozpocznij akcję społecznościową, zbadaj swój wzrok i oznacz w mediach społecznościowych kolegę/przyjaciela/członka rodziny, którego chcesz namówić aby zrobił to samo.
  • Zachęć seniorów w swojej społeczności do wykonania badania wzroku.
  • Zachęć rodziców do sprawdzenia wzroku swoich dzieci.
  • Zostań sponsorem badania wzroku swoich pracowników.
  • Rzuć wyzwanie partnerowi biznesowemu lub konkurentowi, aby sprawdzić, kto może wykonać najwięcej badań wzroku.
  • W Światowy Dzień Wzroku #KochajSwojeOczy #LoveYourEyes.

POMÓŻ NAM WYKONAĆ 1 000 000 BADAŃ I UPEWNIJ SIĘ, ŻE KAŻDY SIĘ LICZY

#LoveYourEyes – Kochaj Swoje Oczy milion razy dzięki badaniu wzroku i udziałowi w evencie dla lokalnej społeczności. Naszym celem jest przeprowadzenie miliona badań wzroku na całym świecie, aby pomóc całemu światu dowiedzieć się o kampanii #KochajSwojeOczy. Dołącz do nas!

  • Jeśli jesteś specjalistą ochrony wzroku lub pracujesz dla organizacji zajmującej się zdrowiem oczu: rozważ akcję przesiewowych badań wzroku, które Twoja organizacja przeprowadzi w miesiącu poprzedzającym Światowy Dzień Wzroku? Możesz nawet zorganizować większe wydarzenie w trakcie lub w okolicach Światowego Dnia Wzroku i wziąć udział w naszym „EveryBody Counts Global Challenge”.
  • Jeśli Ty lub Twoja organizacja bierzecie udział w akcji, organizując badania przesiewowe, obozy czy inne wydarzenia przyłącz się do osiągnięcia celu Światowego Dnia Wzroku 2022,  jakim jest milion badań wzroku.
  • Czy jesteś pracodawcą? Zapewnij swoim pracownikom badanie wzroku, aby mogli pracować i wykorzystać swój pełen potencjał.

Użyj hasztagów:
#WSD2022 #WorldSightDay2022 #LoveYourEyes #PTOO #KochajSwojeOczy

KAŻDY SIĘ LICZY GLOBALNE WYZWANIE
EVERYBODY COUNTS Global Challenge

#LoveYourEyes na całym świecie: Globalne wyzwanie

W ramach tegorocznego wezwania do działania KAŻDY SIĘ LICZY, postawiliśmy sobie ambitne globalne wyzwanie.
13 października, wraz z naszymi partnerami połączymy badania wzroku na całym świecie. WSD to świetna okazja do podnoszenia świadomości i informowania potencjalnych klientów i darczyńców o przyczynach możliwej do uniknięcia ślepoty oraz sposobach ich uniknięcia. Jeśli przyczyną jest zaćma, jaskra, wady refrakcji lub retinopatia cukrzycowa, wszystko zaczyna się od badania wzroku.

Zachęcamy do ich wykonywania w ciekawych i nietypowych miejscach, w tym w krajowych zabytkach. Jednak niezależnie od miejsca, w którym odbywają się wydarzenia, będą one częścią naszego celu, jakim jest wykonanie badań wzroku w każdej strefie czasowej i kraju.

Jeśli organizujesz wydarzenie informacyjne na tegoroczny Światowy Dzień Wzroku w dniu 13 października, możesz wziąć udział w naszym globalnym programie EVERYBODY COUNTS Global Challenge

Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z communications@iapb.org

5 NAJWAŻNIEJSZYCH WSKAZÓWEK dotyczących udanego wydarzenia na ŚDW:

Już teraz zacznij planować wydarzenia, działania, burze mózgów i komunikację aby działo się tak dużo, jak tylko to możliwe.

Pamiętaj, że może to być jedyny dzień w roku, w którym ludzie myślą o zdrowiu swoich oczu, więc używaj języka, który jest dla nich zrozumiały.

Jeśli planujesz udział mediów w wydarzeniu – upewnij się, że masz dla nich dostępne materiały prasowe.

Upewnij się, że robisz zdjęcia i filmy z wydarzenia i udostępniasz je w mediach społecznościowych!

#LOVEYOUREYES IAPB WORLD SIGHT DAY 2022 KONKURS FOTOGRAFICZNY

Cieszymy się, że powracamy do Konkursu Fotograficznego Światowego Dnia Wzroku IAPB!
Od 2015 roku w konkursie fotograficznym prezentowane są zdjęcia z całego świata, które podkreślały znaczenie zdrowia oczu, rzucały światło na jego społeczne i ekonomiczne aspekty. W 2022 będziemy uwieczniać to wszystko i jeszcze więcej! Rozszerzyliśmy konkurs, aby akceptować więcej kategorii zdjęć niż kiedykolwiek wcześniej.

KATEGORIE KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO OBEJMUJĄ TERAZ:

KATEGORIA #1: Twoje Oczy (YOUR EYES)

KATEGORIA #2: Wszyscy Wszędzie (EVERYONE EVERYWHERE)

KATEGORIA #3: Zdrowie dla Wszystkich (HEALTH FOR ALL)

KATEGORIA #4: NADZIEJA (HOPE)

KATEGORIA #5: Widzenie (EYE-SIGHTS)

Podobnie jak we wcześniejszych edycjach konkursu IAPB wskaże dwóch zwycięzców. Wyłonimy zwycięzcę z kategorii fotografii profesjonalnej oraz kategorii amatorskiej. Wszystkie zgłoszenia należy przesłać za pośrednictwem strony konkursu fotograficznego IAPB World Sight Day 2022 przed 20 października 2022 r.

NAGRODY

Nagrodą główną dla kategorii zdjęć profesjonalnej jest 1000$ nagrody pieniężnej. Nagrodą główną kategorii zdjęć amatorskich jest 750$.

WSKAZÓWKI PROMOCYJNE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Pomóż nam promować Konkurs Fotograficzny w mediach społecznościowych! Oto kilka wskazówek na początek:

  • Upewnij się, że śledzisz IAPB na Twitterze (@IAPB1), Instagramie (@IAPB), Facebooku (@IAPB1) i LinkedIn.
  • Opublikuj zdjęcia zgłoszone do konkursu fotograficznego w swoich mediach społecznościowych.
  • Wskaż konkurencję, tagując IAPB na Twitterze (@IAPB1), Facebooku (@IAPB1), Instagramie (@IAPB) i LinkedIn.

Pamiętaj aby użyć hashtagów Światowego Dnia Wzroku 2022 – #WSD2022 #WorldSightDay #LoveYourEyes

Możesz użyć następującego postu:

  • Wszyscy mamy historie, którym chcielibyśmy się podzielić @IAPB1 chce zobaczyć twoje. Weź udział w konkursie fotograficznym IAPB #WorldSightDay2022, aby mieć szansę na WYGRANĄ! #LoveYourEyes #WSD2022 photocomp.iapb.org
  • Twoje zdjęcia stają się ważną częścią budowania świadomości na temat zdrowia oczu ponieważ KAŻDY SIĘ LICZY photocomp. iapb.org #LoveYourEyes #WSD2022
  • Świętujemy #LoveYourEyes, biorąc udział w konkursie fotograficznym @IAPB1 #WorldSightDay2022. Ty też możesz na photocomp.iapb.org #WSD2022
  • Pochwal się swoimi umiejętnościami fotograficznymi, biorąc udział w konkursie fotograficznym @IAPB1 #WorldSightDay2022! photocomp.iapb.org #LoveYourEyes #WSD2022
  • Umów się na badanie wzroku. Weź udział w konkursie fotograficznym @IAPB #WorldSightDay2022. photocomp.iapb.org
  • Zawsze #LoveYourEyes, #KochajSwojeOczy. #WSD2022

Wykorzystaj wpisy w mediach społecznościowych

– Ponad 90% przypadków utraty wzroku można było zapobiec. #KochajSwojeOczy i zbadaj wzrok na #ŚDW2022. #LoveYourEyes #WSD2022 #WorldSightDay @IAPB1

-Ponad 4,4 miliona osób traci widzenie z powodu retinopatii cukrzycowej. Regularne badanie oczu mogło temu zapobiec, upewnijmy się, że KAŻDY SIĘ LICZY. #KochajSwojeOczy

– Wierzę, że powszechne zdrowie oczu jest możliwe. Badanie wzroku to pierwszy krok w tym kierunku. #LoveYourEyes

– Zaćma i nieskorygowane wady wzroku to obecnie główne przyczyny utraty widzenia. Regularne badania oczu mogą pomóc w wychwyceniu nieprawidłowości na czas. Zarezerwuj termin badania wzroku już dziś i bądź jednym z miliona #WSD2022.

– Zdrowie oczu zaczyna się w miejscu pracy! Jeśli prowadzisz organizację lub zajmujesz się HR, zorganizuj badanie wzroku dla swoich pracowników na #WorldSightDay #ŚDW2022 #KochajSwojeOczy

– Psy-przewodnicy mogą wiele zmienić – dbanie o wzrok obejmuje pomoc osobom niewidomym i słabowidzącym #LoveYourEyes

– Pracujmy razem, aby wyeliminować ślepotę, której można uniknąć
#LoveYourEyes @IAPB1 

– Dzieci z wadą wzroku do 5 razy rzadziej uczestniczą w formalnej edukacji i często osiągają gorsze wyniki. Umów badanie wzroku dla swojego dziecka. #KochajSwojeOczy

– Dbanie o zdrowie oczu jest proste i opłacalne. W ten #ŚDW #WorldSightDay pomóż nam w przeprowadzeniu 1 miliona badań wzroku.

– Jestem 1 na milion i zobowiązałem się do zbadania wzroku w ramach tegorocznego #WorldSightDay

– Właśnie zbadałem moje oczy na #ŚDW2022 #WorldSightDay w @[tu nazwa gabinetu]. Rzuć wyzwanie #KochajSwojeOczy komuś znajomemu, #LoveYourEyes.

– #KochajSwojeOczy bez względu na wiek! Sprawdziłem moje oczy na tegoroczny #ŚDW2022, #WorldSightDay i zachęcam Cię do zbadania swoich!

– Moje dziecko nie widziało dobrze tablicy. Zbadałem jego oczy i dzięki temu jego/jej nauka poprawiła się. Umów swoje dziecko na badanie wzroku na #ŚDW2022 #WSD2022

– Utrata wzroku nie powinna być akceptowaną częścią starzenia się. Życie milionów osób starszych można poprawić poprzez regularne badania wzroku. #LoveYourEyes Upewnij się, że seniorzy w Twojej rodzinie zgłoszą się na badanie.

Chcesz zbadać wzrok? Sprawdź adresy praktyk specjalistów zrzeszonych w Polskim Towarzystwie Optometrii i Optyki!

Wyszukaj optometrystę zrzeszonego w PTOO z kwalifikacjami potwierdzonymi nadaniem Numeru Optometrysty (NO) Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki.

Chcesz zasięgnąć bezpłatnej porady specjalisty?

Rodzicu! Czy wiesz, gdzie możesz sprawdzić wzrok swojego dziecka?

Pracodawco! Zachęcamy Cię do zadbania o wzrok swoich pracowników – może warto zorganizować badania przesiewowe w pracy?

Założenia Kampanii

Światowy Dzień Wzroku (ang. World Sight Day) jest międzynarodowym dniem świadomości na temat wzroku i jego zdrowia. Organizowany jest cyklicznie w drugi czwartek października. W tym roku Światowy Dzień wzroku przypada na 13 października 2022.

Fakty

“Co najmniej 1 miliard ludzi cierpi z powodu zaburzeń widzenia, którym można było zapobiec lub które nie zostały jeszcze rozwiązane”

BEZPŁATNA PORADA SPECJALISTY

Chcesz zasięgnąć bezpłatnej porady w ramach akcji Światowy Dzień Wzroku 2022 ?

MATERIAŁY DO POBRANIA

Z okazji Światowego Dnia Wzroku (World Sight Day 2022) zachęcamy do pobrania materiały reklamowe (Plakaty, Zdjęcia, Wideo, Pakiet Toolkit)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies